Vier juli is er een bijeenkomst geweest om al vroeg te peilen wat de ideeën zijn m.b.t. een vervolg in 2012.
Een deel van het team is van plan in 2012 nogmaals deel te nemen aan de Alpe d’HuZes. Een ander deel van het team geeft er de voorkeur aan in 2012 deel te nemen aan de sponsortocht in begin september 2012 van de Stichting Mont Ventoux.
De stichting Mont Ventoux is opgericht in 2007 en heeft als Mission Statement 'sport als symbool in de strijd tegen kanker'. Dit houdt in dat de beklimming van de Mont Ventoux een sportieve strijd is die symbolisch de strijd tegen kanker weergeeft, precies zoals Alpe d’HuZes dus. Ze zet ook net zoals Alpe d’HuZes sport in voor het goede doel, namelijk kankerbestrijding. Het doel van de stichting is zoveel mogelijk geld ophalen, dat vervolgens beschikbaar wordt gesteld aan het KWF maar ook aan lokale goede doelen. Het minimum inschrijfsponsorbedrag is veel lager bij de Stichting Mont Ventoux dan bij de Stichting Alpe d’HuZes (in 2011: 1250 om 400). De organisatie, bekendheid en maatschappelijke impact is ook veel kleiner dan bij de AD6.
- Geweldige sfeer in beide teams.
- Sponsordoelen ruimschoots gehaald: 91.712 euro = 53% meer dan het door de organisatie gestelde maximale doel.
- Sportieve doelen ruimschoots gehaald. 61 keer naar boven dat is gemiddeld 4 keer per deelnemer en meer dan gepland (let wel: dit is een hoog gemiddelde!).
- Deelnemers ervaren balans tussen doel en sport.
Alhoewel het moeilijk is om conclusies te trekken omdat niet alle betrokkenen aanwezig waren en de aanwezigen zelf ook nog hun plannen voor 2012 niet scherp omlijnd hebben, zijn er toch de volgende uitgangspunten geformuleerd:
- De aanwezigen spraken zich uit voor het handhaven van het ‘intieme karakter’ van het gebeuren. Kortweg : maak het niet te groot en te ‘ koud professioneel’. Zorg voor overzichtelijkheid en daardoor korte lijnen.
- Veel aanwezigen gaven aan dat meedoen een stevige tijdsinvestering maar ook energie-investering betekent. Ook dat pleit voor een niet ‘te grootse’ opzet.
- De aanwezigen zien mogelijkheden in het parallel laten lopen van te organiseren evenementen. Mission Statements van beide bewegingen zijn tenslotte ook hetzelfde. Sportmarathon, Lentefair etc. zouden dan door beide groepen (AD6 en Mt. Ventoux) gezamenlijk georganiseerd kunnen worden of verdeeld kunnen worden (bijvoorbeeld sportmarathon vooral door de Mt. Ventoux groep en de Lentefair vooral door de AD6 groep). Er zou dan een financiële verdeelsleutel nader geformuleerd moeten worden.
- Er komen steeds meer spelers op de markt. Dat heeft zeer waarschijnlijk ook te maken met de enorm toegenomen media aandacht. Dat houdt in dat er in het najaar van 2011 voortvarend gehandeld zal moeten worden.
- Meegaan met beide evenementen behoort ook tot de mogelijkheden. Bijvoorbeeld meegaan als supporter bij de AD6 en als deelnemer bij de Mt. Ventoux. Het is de bedoeling om in 2012 een bocht te annexeren.
- Communicatie is belangrijk. Een idee is om een evaluatievergadering in te lassen om zodoende communicatieproblemen te voorkomen.
In september volgt er een algemene vergadering.